Trening na odległość

  • Czy szkolenia w obecnych niepewnych czasach to fanaberia czy konieczność?
  • Czy warsztaty online mogą być równie skuteczne jak szkolenia bezpośrednie?
  • Czym się kierować przy wyborze szkoleń online dla pracowników i dla samego szefa?
SS_53_71.jpg

Trzy czwarte polskich przedsiębiorców nie planuje w najbliższym czasie żadnych inwestycji, a 80% nie chce zatrudniać nowych pracowników. Wielu menedżerów w tych niepewnych czasach zastanawia się też, czy zamrozić inwestowanie w jakiekolwiek szkolenia dla pracowników oraz dla szefa. To może być bardzo niebezpieczna strategia, ale nie pozbawiona również pewnych racjonalnych przesłanek.

W kryzysie jednostki oraz firmy będą niespodziewanie pikowały oraz osiągały spektakularne sukcesy. To czas korzystny dla odważnych, którzy potrafią jednocześnie przygotować się na najgorsze: tąpnięcia koniunktury, ważne decyzje kadrowe, utratę pracy lub radykalne wolty zawodowe.

Wybrane z głową inwestycje szkoleniowe mogą w tym wydatnie pomóc. Czas kryzysu to nie jest moment na nadmierną rozrzutność. To okres racjonalnych decyzji rozwojowych, które pomogą szefowi oraz pracownikom bezpiecznie przetrwać.

Uwaga na zamrożenie!

Alternatywę stanowi radykalne zamrożenie. Jest jak jest, mamy taką kadrę, z takimi kompetencjami i albo przetrwamy, albo pójdziemy na dno. Jak wspomniałem wyżej – to może być bardzo zagrażająca strategia. Kompetencje w czasach relatywnego spokoju, w erze gwałtownych zmian oraz, nie bójmy się tego tak określić, walki o życie firmy to zupełnie inne sytuacje.

Jeżeli nie wzmocnimy zespołu, nie zaopatrzymy szefa w nowe, niezbędne aktualnie kompetencje lub alternatywnie nie dołączymy do zespołu z zewnątrz nowego, zasobnego w pożądane kompetencje pracownika – może to się na nas odbić. A na poziomie indywidualnym możemy po prostu zderzyć się ze ścianą „nowej rzeczywistości” i stracić pielęgnowane od lat stanowisko.

Kryzys to dobry czas na pogłębianie samoświadomości szefa i zespołu. Gdzie tkwią ukryte zasoby? Jakie są alternatywy przesunięć w puzzlach organizacji? Co warto wtłoczyć w krwiobieg zasobów kluczowych menedżerów? Jakie umiejętności są niezbędne w postpandemicznym czasie, a brakuje ich u nas? Personalnie, jakie mam potencjalne ścieżki ewakuacji z tonącego statku, tzn. jakie mam talenty i gdzie mógłbym je realizować w przyszłości, gdy w najgorszym scenariuszu stracę pracę lub upadnie mój aktualny biznes?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.