Słowne narzędzia szefa sprzedaży w codziennej pracy

Zapewne jesteś szefem własnej firmy albo szefem w dużej korporacji lub w małym przedsiębiorstwie. Jedno jest pewne – nie skończyłeś studiów na kierunku lub o specjalizacji „szefostwo”. Mogłeś skończyć zarządzanie, ekonomię, marketing, księgowość albo po prostu matematykę lub geografię, ale nie ma uczelni, która przygotowuje do bycia szefem.

Szefem stajemy się poprzez wyróżniający nas awans, gdy aplikujemy na takie stanowisko albo też postanawiamy założyć własną firmę. Jednak rzadko wraz z objęciem stanowiska dostajemy zestaw narzędzi i przewodnik pomagający nam być szefem. I to nie byle jakim, ale dobrym, szanowanym przez innych, odnoszącym sukcesy w pracy ze swoimi podwładnymi. Jakże byłoby miło dostać na samym początku kariery jasne wskazówki i wytyczne, co i kiedy należy powiedzieć lub zrobić, otrzymać algorytm pomagający w podejmowaniu decyzji i – co ważniejsze – osiągać ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe. Niestety, wielu z nas stara się być szefem najczęściej metodą prób i błędów oraz wykorzystując własną intuicję.

Jak wygląda nasz rozwój? Początkowo jesteśmy entuzjastycznym debiutantem, po niedługim czasie stajemy się rozczarowanym, nabierającym doświadczenia, ale nadal próbującym własnych sił, choć bardzo zmęczonym Syzyfem, wreszcie po kilku latach pracy zaczynamy być kompetentnym, ale ciągle ostrożnym praktykiem po to, by po wielu latach pracy, obserwacji, gorszych i lepszych doświadczeń stać się samodzielnym ekspertem. Niezależnie od tego, na którym z tych etapów jesteś teraz, warto zmienić troszkę twój sposób myślenia lub uświadomić rzeczy, o których wiesz, ale których dawno nie wykorzystywałeś. Niech cię olśni. Zanotuj najważniejsze informacje i działaj.

Motywacja przy każdej nadarzającej się okazji

Na pewno masz w swoim zespole ludzi, którzy nie chcą i nie potrafią wypełniać zadań, takich, którzy chcą, ale nie potrafią tego robić, takich, którzy potrafią, lecz nie chcą oraz takich, którzy potrafią i chcą wypełniać zadania – i tych właśnie lubisz najbardziej. Najlepszą metodą w przypadku wszystkich typów podwładnych jest motywacja. Ale nie na zasadzie jednorazowego zrywu, kija i marchewki, czyli obcięcia premii lub podwyżki wynagrodzenia, bo „ktoś na górze” się zezłościł i trzeba podjąć jakieś działania – motywacja z prawdziwego zdarzenia, która jest procesem ciągłym.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.