Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników?

  • Jaka jest rola rekrutacji i onboardingu w budowaniu zaangażowania pracowników?
  • Dlaczego warto zawrzeć z zespołem kontrakt dotyczący zasad codziennej współpracy?
  • Dlaczego warto organizować z zespołem regularne burze mózgów?
SS_64_38.jpg

Każdy menedżer, który chce realizować wyniki sprzedażowe, marzy o zaangażowanym zespole handlowym, który realizuje ambitne cele. Tyle że taki zespół nie powstaje sam. Taki zespół trzeba zbudować. I tu powstaje przestrzeń na działania szefa, który ma na to plan i konsekwentnie go realizuje, korzystając z narzędzi menedżerskich. Szczególnie że zespół handlowy to zwykle grupa silnych indywidualistów, którzy potrzebują silnego lidera z autorytetem pozwalającym budować ich zaangażowanie.

Wszystko zaczyna się od rekrutacji

Relację angażującą kandydata do pracy budujemy już od pierwszego kontaktu, a właściwie od ogłoszenia. Transparentne w oczekiwaniach i zakresie obowiązków ogłoszenie jest sygnałem dla kandydata, że to właśnie tutaj chce się realizować. Już pierwsza rozmowa to okazja do budowania autorytetu menedżerskiego. Warto więc postawić na profesjonalizm, relacyjność i autentyczność.

Drugim krokiem na ścieżce rozwoju handlowca w organizacji i budowania jego zaangażowania jest proces onboardingu, czyli wdrożenia go w obowiązki i kulturę organizacji. Ten etap jest o tyle istotny, że to właśnie na nim często menedżerowie sprzedaży „wrzucają świeżaków na głęboką wodę” (czasem zbyt głęboką). Jeśli młody adept sztuki handlowania nie poradzi sobie, jego zaangażowanie spada i sprzedawca odchodzi, podając przypadkowy, często nieprawdziwy powód. Niestety, w takiej sytuacji tracą obie strony, co gorsza taki handlowiec nie powie nigdy nic dobrego o menedżerze i firmie, a to już są skutki długofalowe, z których nie zdajemy sobie nawet sprawy. Jeśli natomiast menedżer odpowiednio się zaopiekuje handlowcem, zyska zaangażowanego pracownika.

Na tym etapie dobrze jest nie tylko pojechać z handlowcem wspólnie w teren na pierwsze wizyty, czy też razem z nim popracować nad zadaniami, ale także pomóc mu zbudować tzw. sojusze, czyli zapoznać go z kluczowymi osobami w innych działach firmowych, które współpracują z działem handlowym. Sojusznicy są bardzo pomocni w codziennej pracy handlowca, ponieważ to często od współpracy z księgowością, logistyką i biurem obsługi klienta zależy efekt sprzedażowy i zadowolenie klienta.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.