Narzędzia efektywności szefa sprzedaży

  • Jak efektywnie planować cele?
  • Czym jest wykres Gantta?
  • Jak prawidłowo zarządzać swoim czasem, by wykorzystywać go lepiej?
SS_64_90.jpg

W dzisiejszym artykule przedstawię narzędzia efektywności szefa sprzedaży, których wdrożenie w firmie w znaczący sposób zwiększy efektywność – zarówno twoją, jak również twoich pracowników.

Są to narzędzia tak proste, a jednocześnie tak skutecznie wspierające współczesny biznes, iż nazywamy je „narzędziami XXI wieku z okresu kamienia łupanego”. Mam na myśli:

  1. Kierunek: Planowanie strategiczne.
  2. Organizacja ruchu: Zarządzanie „małymi” projektami.
  3. Rozkład jazdy: System zarządzania czasem.

Planowanie strategiczne

To proces, który ma na celu ocenę aktualnego stanu organizacji i przygotowanie jej na nadchodzące wyzwania. Pozwala określić priorytety i nadaje poczucie kierunku, ułatwia reagowanie na otoczenie i zmiany, jakie w nim zachodzą.

Efektem planowania strategicznego jest zwykle zbiór koncepcji i założeń mówiących o tym, jak organizacja zamierza działać w kolejnych latach. Prace nad strategią podzielić można na kilka etapów, zwykle realizowanych w następującej kolejności:

  1. Przygotowanie planowania strategicznego – organizacja procesu.
  2. Rewizja nadrzędnych celów organizacji: jej misji, wizji i wartości.
  3. Patrzenie na zewnątrz: analiza otoczenia, w jakim działa organizacja, zarówno w skali mikro, jak i makro.
  4. Patrzenie do wewnątrz: ocena aktualnego stanu, słabości, silnych stron i możliwości organizacji.
  5. Podejmowanie decyzji, rozważenie alternatywnych opcji i wyborów.
  6. Komunikacja i wdrażanie strategii.
  7. Ewaluacja i monitoring strategii i procesu planowania strategicznego.

Typy planowania

  1. Planowanie strategiczne (Strategic planning) – zazwyczaj w perspektywie 2–5 lat.
  2. Planowanie średnioterminowe (Intermediate planning) – zazwyczaj w perspektywie 1–2 lat.
  3. Planowanie operacyjne (Operational planning) – w perspektywie jednego roku.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.