Award - winning presentations

The sales presentation can be understood as a tool used by the salesperson during a conversation, and in a broader sense, as a set of steps for conducting a sales conversation. This article will attempt to cover the topic by combining both of these perspectives.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_01_13.jpg

Preparation is key before any conversation or presentation. You need to gather preliminary information about the client and their expectations and reflect on the purpose of the given presentation (meeting).

Interview

The next step is to conduct an interview with the client. At this stage, it’s important to actively listen, ask open questions, paraphrase, clarify, and summarise their speech, revealing their reasons for asking. The more effective the communication, the better the chance you can influence the beliefs or behaviour of your partners by using persuasion at further stages of the sales process.

Keep in mind that both verbal and nonverbal communication is used throughout the sales presentation process. Neuromarketing studies show that 55% of information is transmitted by nonverbal behaviours (body language) while 45% of information is transmitted verbally (7% with words, 38% with tone of voice). That’s why professional salespeople are trying to understand non-verbal communication and learn to use it to increase their chances of success.

The buyer may send non-verbal signals using, among other things, the following five elements: posture, facial expression, movement and position of the arms, movements and positions of the hands, orientation of the legs, and tone of voice. Sellers often mistakenly rely on mimicry as the primary indicator of acceptance. To be sure of properly interpreting mimetic signals, one would have to control all other aspects of body language. A buyer who intensifies eye contact, maintains a relaxed body position, and expresses positive affection is giving clear signals of acceptance, and thus the planned presentation can continue.

Presenting the solution

Presenting the solution is another important step in the sales process. At this stage, it’s important to refer to the information gleaned from the interview. By prioritizing customer needs, you can translate product features into specific benefits for them.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.