Każdy z nas ma RAS, czyli o psychologii mózgu w sprzedaży

„Czy prawo przyciągania działa w sprzedaży i biznesie?”, „Czy ta cała otoczka wokół pozytywnego myślenia jest prawdziwa?”

Wiele osób ma obawy związane z wiarygodnością prawa przyciągania i psychologii sukcesu. Tymczasem wywodzi się ona wprost ze świata nauki! Więcej na ten temat dowiecie się z naszej rozmowy z Patrycją Korpacką-Błaszczuk i Mariuszem Błaszczukiem.

AS_25_62.jpg

„Musisz myśleć pozytywnie, to przyciąga sukces” – wielu z nas spotkało się z taką opinią. Jedni głęboko w nią wierzą, inni – delikatnie mówiąc – uśmiechają się z pobłażaniem, słysząc te słowa. A co na to nauka?

To prawda – wielu uczestników naszych szkoleń na początku spotkania ma obawy związane ze skutecznością oraz wiarygodnością prawa przyciągania. Wciąż trwają dyskusje na temat psychologii sukcesu. Niewiele osób jednak zadaje sobie trud, by zweryfikować, jakie jest pochodzenie teorii prawa przyciągania. Tymczasem świat naukowy wiele lat temu udowodnił, że nie jest ona związana z parapsychologią, magią czy uprawianiem wróżbiarstwa, a wynika z pracy poszczególnych obszarów mózgu, przede wszystkim układu siatkowatego pobudzającego – czyli RAS. Oficjalne potwierdzenie istnienia RAS sięga 1949 r., kiedy to naukowcy Horace Winchell Magoun i Giuseppe Moruzzi prowadzili badania nad snem i czuwaniem. Ostatecznie okazało się, że działa on niczym wrota, przez które dociera do nas większość informacji. Jak się okazuje, RAS jest niezwykle ważnym obszarem mózgu, którego uszkodzenie może doprowadzić nawet do bardzo poważnych komplikacji zdrowotnych.

Czym jest RAS i za co odpowiada?

W dużym uproszczeniu – RAS to nasze wewnętrzne centrum dowodzenia. Cytując Alana i Barbarę Pease: „RAS jest częścią układu siatkowatego umiejscowionego w pniu mózgu, będącego siecią neuronów. Uczestniczy w wielu ważnych funkcjach organizmu, w tym w rytmie snu i czuwania, oddychaniu, pracy serca i motywacji. Odgrywa też rolę w regulacji pobudzenia seksualnego, apetytu, eliminacji wydzielin ciała, utrzymywaniu świadomości oraz kierowaniu uwagi na pewne rzeczy. RAS funkcjonuje jako sieć neuronów biegnących przez pień mózgu i łączących się z innymi jego częściami. Dzieli się na układ wstępujący, przewodzący impulsy między innymi do kory mózgowej, wzgórza i podwzgórza, oraz układ zstępujący, łączący się z móżdżkiem i nerwami odpowiedzialnymi za różne zmysły"1. Jednocześnie RAS działa jak filtr – dzięki odpowiedniej selekcji decydując, które informacje z otoczenia zostaną zauważone przez nasz mózg.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.