Biznes to nie miejsce dla technologicznego analfabety

Jest wtorek, 22 lipca. Zanim skończyłem pisać to zdanie, na świecie pojawiły się miliardy nowych danych. Do dzisiejszego dnia świat wygenerował ogromną liczbę informacji. Aż 90% z nich przez ostatnie dwa lata. Czy łatwo odnaleźć się w Big Data? Nie pytam o rozumienie tego pojęcia – chodzi mi raczej o jego praktyczne wykorzystanie. Czy Twoja firma bada konsumentów? Próbuje przewidywać ich przyszłe zachowania? A co dzieje się z tą ogromną ilością danych, które codziennie spływają od osób pracujących w terenie? Czy wiesz, że dzięki skutecznej analizie tych działań możesz obniżyć między innymi koszty logistyczne i marketingowe?

Dane same nie pojawią się na biurku. Sales Force Automation i mobilność to podstawa. Przedstawiciele badają rynek, przeprowadzają ankiety, raportują o sprzedaży, monitorują ekspozycje produktów Twojej firmy i konkurencji.

Do czego przyda się system wsparcia sprzedaży?

Sales Force Automation to potężne narzędzie, swoista wędka na informacje. Mobilni przedstawiciele tworzą sieć, w którą można zagarnąć ogromne ilości ważnych danych.

Słowa Billa Gatesa najtrafniej określają cel pracy z Big Data: „To, jak gromadzisz, zarządzasz i wykorzystujesz informacje, determinuje Twoją wygraną lub przegraną”. Można mieć dane i nie posiadać informacji, ale odwrotny kierunek nie istnieje. Informacja nie powstanie, jeśli najpierw nie otrzymamy danych.

Rozwój technologii to także jej demokratyzacja. Dużo łatwiej i taniej dostępne są narzędzia, które pozwolą na zwiększenie efektywności, obniżenie kosztów, proste zastosowanie skomplikowanych reguł analitycznych i wizualizację wyników.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.