1st, 2nd i 3rd party data i inne narzędzia ułatwiające zbieranie danych o kliencie

Często sprzedaż i marketing postrzegane są jako dziedziny niemające ze sobą za wiele wspólnego. W rzeczywistości jest im bardziej po drodze, niż mogłoby się wydawać. Działania prowadzone przez dział marketingu to świetna okazja, aby pozyskać szczegółowe informacje o klientach.

Ostatnio zetknęłam się z sytuacją, która pokazała mi, że działy sprzedaży i marketingu w wielu firmach wciąż nie wychodzą sobie naprzeciw i nie wykorzystują w pełni posiadanych danych. Efektem tego jest np. brak personalizacji komunikacji skierowanej do klientów. Otrzymałam od mojego operatora komórkowego maila z ofertą, która wydała mi się zachęcająca. Po sprawdzeniu szczegółów okazało się, że oferta jest dostępna, ale tylko dla nowych abonentów. Dlaczego jako stały klient dostałam taki mailing? Czy nie bardziej efektywne byłoby kierowanie mniejszej liczby komunikatów, ale takich, które odpowiadają aktualnej sytuacji i potrzebom grupy docelowej?

1st party data

Firmy mogą korzystać z różnego rodzaju źródeł danych o klientach aktywnych w internecie, tzw. 1st, 2nd i 3rd party data. Przez badanie aktywności odwiedzających stronę internetową (np. odwiedzane podstrony, dokonane zakupy, przeglądane produkty) gromadzone są dane 1st party, które umożliwiają personalizowanie komunikacji kierowanej do danej osoby. Są to dane kolekcjonowane przez firmę w zakresie działań własnych, np. przez listy mailingowe, formularze dostępne na stronie, ankiety, CRM, call center.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.