Zarządzanie handlowcami z pokolenia Y

Tajemnicze i intrygujące pokolenie Y, urodzone na przełomie lat 80. i 90. XX wieku, nazwane również „pokoleniem Milenium” lub „pokoleniem klapek i iPodów”, zaczyna przeważać w zespołach handlowych. Przedstawiciele tej generacji nie pamiętają czasów poprzedniego systemu ani też błyskawicznych karier robionych przez swoich starszych kolegów z generacji X (urodzonych w latach 60. i 70. XX wieku). Międzypokoleniowe różnice w zespole należy uwzględniać w zarządzaniu – wyznaczaniu zadań, akceptacji dla korzystania z nowoczesnych form komunikacji, skrótów komunikacyjnych i specyfiki języka.

Spróbujmy scharakteryzować pewne wspólne cechy przedstawicieli „pokolenia klapek”, ich świat wartości oraz zachowań, ambicji i wyzwań, które stawiają przed swoimi szefami. Igreki wymagają zupełnie innego podejścia, motywowania, wyznaczania zadań oraz rozliczania z ich realizacji.

Pokolenie Y

  • Handlowcy z tego pokolenia dorastali w warunkach gospodarki wolnorynkowej
  • Mieli większe możliwości wyboru ścieżki edukacyjnej
  • Cechuje ich większa mobilność i otwartość
  • Doskonale znają nowe technologie i wiedzą, jak posłużyć się nimi
  • Zmiana to dla nich normalny stan i oczywistość – szybkie tempo życia
  • Są niecierpliwi w dążeniu do wyznaczonych celów
  • Mają wysoką samoocenę
  • Konsekwentnie dążą do samorealizacji

Handlowcy z pokolenia Y odczuwają potrzebę zmian. Sukces zawodowy definiują jako pokonywanie przeszkód, które wydawały się niemożliwe do pokonania, rozwiązywanie problemów, które zdawały się nie do rozwiązania. Według „pokolenia klapek” ich zadanie polega na rywalizacji, codziennej walce, w której wygrana ma dla nich ogromne znaczenie. Osoby z pokolenia Y odczuwają potrzebę ciągłych wyzwań. Rodzaj zatrudnienia, system wynagradzania i awansu czy formy motywowania podporządkowują zasadniczej kwestii, a mianowicie – czy praca umożliwia im nieustanne sprawdzanie się. Potrzebują ciągłej i systematycznej oceny przełożonych, w innym wypadku szybko się nudzą i irytują. Handlowcy z pokolenia Y podkreślają kwestię różnorodności powierzanych im zadań. Preferują systemy wynagradzania, które pozwalają docenić i nagrodzić konkretne wyniki pracy (zwiększone prowizje od wyników, szkolenia rozwojowe, nagrody finansowe i niektóre benefity – dopłaty do posiłków, kredytu, karty fitness lub work-life balance).

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.