Zaangażuj i sprzedaj!

  • Jak zbudować w social media społeczność oddaną marce?
  • Na co zwrócić uwagę, podejmując współpracę z influencerami?
  • Jak przełożyć działania w mediach społecznościowych na konwersję w sklepie internetowym?
ECOM_03_33.jpg

W świecie, w którym Internet stanowi dla ludzi coraz częściej podstawowy środek komunikacji, wykorzystanie kanałów social media w kreowaniu wizerunku marki i pozyskiwaniu nowych klientów ma kluczowe znaczenie. Czas sięgnąć po dostępne narzędzia i stosunkowo szybko zwiększyć konwersję w swoim e-sklepie.

Na początek najlepiej skupić się na najpopularniejszym kanale komunikacji, jakim jest Facebook, natomiast działania na innych portalach traktować jako uzupełnienie. Taką drogę budowania wizerunku marki oraz sprzedaży przez social media będziemy analizować.

Stwórz wizję swojej marki

Każde podejmowane działanie musi być odpowiednio przygotowane. Na początek należy sobie postawić kilka pytań.

  • Jak ma być postrzegana nasza marka?
  • Czym powinna się wyróżniać na tle konkurencji?
  • Do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i co im zaoferować?

Opracowanie charakterystyki persony, do jakiej będziemy kierowali swój przekaz, ma kluczowe znaczenie dla promocji marki w sieci. Trzeba określić, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć, kto jest naszym potencjalnym klientem i odpowiednio dopasować całą komunikację oraz język wszystkich przekazywanych informacji. Ważna jest również jakość przygotowywanych przez nas treści. Typ narracji, który nie tworzy spójnej całości lub jest niedopasowany do ogólnie przyjętych standardów, często kończy się kryzysem. Jedno potknięcie może nie tylko doprowadzić do utraty pojedynczego klienta, ale skutkować również zbiorowym odwróceniem się od marki, a w konsekwencji napiętnowaniem wszystkich jej działań.

Przykład

Firma Maspex, właściciel marki Tiger, była przedmiotem kryzysu wizerunkowego po tym, gdy 1 sierpnia udostępniła na Instagramie grafikę dotyczącą rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Grafika przedstawiała wyciągnięty środkowy palec z opisem: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Dopiero po 8 dniach (!) ruszyła fala krytyki skierowana w stronę marki. Ostatecznie Tiger przeprosił, usunął grafikę, a następnie konto na portalu Instagram i zwolnił agencję prowadzącą komunikację w social media.

Rys. 1. Komunikacja Tiger Energy Drink na Instagramie. Źródło: <https://www.instagram.com/tigerenergydrink/>.
Rys. 2. Oświadczenie Tiger Energy Drink na Faceboku. Źródło: <https://www.facebook.com/TigerEnergyDrink/>.
Rys. 3. Oświadczenie Tiger Energy Drink na Instagramie Źródło: <https://www.instagram.com/tigerenergydrink/>.
Rys. 4. Wykres obrazujący wzrost sprzedaży marki Tiger po kryzysie wizerunkowym Źródło: <www. facebook.com/bierzynskiPL>.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.