Urodzeni sprzedawcy. Poszukiwanie sprzedażowych talentów

Rekruterzy bardzo często spotykają handlowców przeciętnych, nieczerpiących satysfakcji zawodowej z kontaktu z klientem, wypalonych. To wyraźny sygnał, że do tego zawodu gros osób trafia przypadkowo, nie mając cech charakteru, które mogą zadecydować o sukcesie. Jak zatem szukać, by znaleźć prawdziwe diamenty?

Gdy myślimy o najlepszych sprzedawcach, przed oczami stają nam osoby aktywne, przebojowe, komunikatywne i otwarte. Dziś, kiedy konkurencja na rynku jest coraz większa, a sama sprzedaż zmienia się dynamicznie, te cechy charakteru to zdecydowanie za mało, żeby wyróżnić się z grona potencjalnych pracowników działów handlowych. Szczególnie młodzi adepci tego fachu przeceniają wśród swoich mocnych stron sprawność komunikacyjną, która często okazuje się zwykłym gadulstwem.

Rekrutując przyszłych sprzedawców, zwróćmy uwagę na osoby potrafiące aktywnie słuchać. Trudno parafrazować wypowiedzi rozmówcy, nawiązywać do wątków, które pojawiły się w dyskusji, jeśli handlowiec jest skupiony jedynie na przekazaniu informacji. Obserwujmy zatem, czy kandydat rozumie nasze pytania i potrafi precyzyjnie na nie odpowiedzieć. Dzisiejszy rynek jest rynkiem kupującego, dlatego od naszych handlowców musimy wymagać postawy proklienckiej, indywidualnego podejścia do każdego rozmówcy, a co za tym idzie – elastyczności i kreatywności.

Urodzeni handlowcy w naturalny sposób potrafią budować podczas rozmowy atmosferę życzliwości wobec klienta oraz profesjonalizmu. Nawet w najtrudniejszej relacji z klientem trzymają nerwy na wodzy i tworzą klimat sprzyjający skutecznej komunikacji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.