System personalizowanych rekomendacji

  • Jak uświadomić klientowi jego potrzeby i sprawić, żeby zobaczył szerszą ofertę?
  • Na jakich zasadach opiera się system personalizowanych rekomendacji?
  • Jak personalizacja oferty wpływa na obroty sklepu?
ECOM_04_52.jpg

Artykuły, ubrania i buty sportowe. Na wyprawę w góry, na plażę i na podbój egzotycznej dżungli. Tysiące produktów, a każdy z nich dostępny w wielu wariantach, także kolorystycznych. Z takim wyzwaniem mierzyła się firma QuarticON, która w sklepie sportowym Decathlon wdrożyła system personalizacji rekomendacji produktowych. Efekt? Wzrost sprzedaży i konwersja na stronie koszyka na poziomie 6%.

Do zrealizowania swoich planów Decathlon wybrał system, który bazuje na działaniu sztucznej inteligencji. Dzięki takiej technologii sklep mógł zacząć rejestrować dane behawioralne swoich użytkowników i odczytywać indywidualne potrzeby każdego z nich. Miało się to przełożyć bezpośrednio na wzrost sprzedaży asortymentu sklepu w Internecie i zrównanie jego poziomu ze sprzedażą, która odbywa się w sklepach stacjonarnych.

System spersonalizowanych rekomendacji to pojawiające się w różnych miejscach na stronie sklepu i na różnych etapach procesu zakupowego ramki z propozycjami produktów wybranych specjalnie dla danego klienta. Te oczywiście nie są przypadkowe – generowane przez specjalny silnik, którego działanie opiera się na sztucznej inteligencji i wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia się. W taki sposób dane o zachowaniach klientów na stronie sklepu są gromadzone, a co najważniejsze – odpowiednio analizowane. Na podstawie wytypowanych przez system preferencji kupujących powstają podpowiedzi produktowe.

Sklep Sklep decathlon.pl
Oferta Lider sprzedaży na polskim rynku sportowym. Sprzedaje około 30 tysięcy pozycji w 46 sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym
Klienci B2C
Cel Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, który ma bardzo szeroką ofertę złożoną z niewiele różniących się od siebie wersji tego samego produktu
Rozwiązanie Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i zrównać jej poziom ze sprzedażą w sklepach stacjonarnych, Decathlon zdecydował się na wdrożenie technologii personalizacji oferty opartej na działaniu sztucznej inteligencji
Efekty Dzięki pojawiającym się w e-sklepie ramkom rekomendacyjnym (podpowiedziom) klient łatwiej dociera do obszernej oferty sklepu – od razu widzi inne warianty wybranych przez siebie pozycji, rekomendowane są mu również produkty komplementarne. Wpływa to nie tylko na jego zadowolenie i zwiększenie poziomu lojalności, ale również na wzrost sprzedaży – do koszyka wpada więcej asortymentu, a proces zakupowy inalizowany jest szybciej

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.