Skuteczne wdrożenia systemów wsparcia telesprzedaży

Moje pierwsze poważne wdrożenie systemu wsparcia telesprzedaży odbyło się w jednej z warszawskich firm. Zatrudniała ona native speakerów, których zadaniem była sprzedaż kredytów dla przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii. Na prośbę właściciela instalację systemu i pierwsze uruchomienie zaplanowano na niedzielę. Wieczorem, po uruchomieniu, system miał zostać zaprezentowany dyrektorowi sprzedaży, a w poniedziałek rano sprzedawcy mieli zacząć z niego korzystać.

Jak było w rzeczywistości? W niedzielę rano dyrektor sprzedaży, który udostępniał nam biuro na czas instalacji, oświadczył, że nie ma zbyt dużo czasu, ponieważ jego ojciec świętuje tego dnia urodziny. Nasz dwuosobowy zespół wdrożeniowy potrzebował co najmniej czterech godzin na instalację (po czterech godzinach okazało się, że potrzebujemy kolejnych czterech). Kiedy o 17.00 byliśmy gotowi zaprezentować system dyrektorowi, impreza urodzinowa jego taty już trwała, a małżonka dyrektora z coraz większą niecierpliwością dopytywała telefonicznie, kiedy może się spodziewać męża. Atmosfera nie była więc najlepsza. Na domiar złego podczas prezentacji system ujawniał błędy (jak zawsze systemy informatyczne podczas prezentacji), a dyrektor znajdował kolejne braki w funkcjach, bez których nie może żyć. Każdą niedziałającą funkcję kwitował określeniem „koń kuleje”. Poniedziałek i następne dni wdrożenia przynosiły nowe niespodzianki i kolejne zmiany.

To nie było wdrożenie, które wspominam najlepiej, ale jedno z tych, które mnie dużo nauczyło. Po tamtym niedzielnym uruchomieniu zrozumiałem istotę wdrożeń systemów telesprzedaży. Każde z nich zawiera sporą dozę nieprzewidywalności, co wynika z czynnika ludzkiego i technologii. Co w takim razie zrobić, by z powodzeniem wdrożyć narzędzie do telesprzedaży? Oto kilka zasad, które mogą pomóc wam w skutecznych wdrożeniach:

  1. Wyznacz menedżera projektu.
  2. Określ swoje potrzeby.
  3. Spisz je w formie specyfikacji.
  4. Porównaj rozwiązania, wykonaj testy.
  5. Sporządź harmonogram.
  6. Trzymaj się etapów i wykonuj częściowe uruchomienia.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.