Przereklamowane umiejętności sprzedawców

  • Jakie umiejętności sprzedażowe można zobaczyć w krzywym zwierciadle?
  • Czy perfekcyjne opanowanie technik sprzedaży zawsze doprowadzi do upragnionej finalizacji sprzedaży?
  • Czy rozwój zawodowy jest przereklamowany?
SS_42_30.jpg

Na temat umiejętności, którymi powinien wykazywać się skuteczny handlowiec, napisano już co najmniej kilkaset książek i przeprowadzono przynajmniej kilka tysięcy szkoleń. Zestaw tych bezcennych kompetencji ma zapewnić świetlaną przyszłość zawodową każdemu sprzedawcy, który opanuje opisane umiejętności z obszaru pozyskiwania i obsługi klienta. O ile rozwój zawodowy, który wyciąga nas ze schematów myślowych, jest rzeczą bardzo cenną, o tyle bezrefleksyjne wprowadzanie w życie nowej wiedzy często kończy się porażką sprzedażową, której przyczyn należy szukać w działaniach powielanych bez dopasowania do osoby i sytuacji. Przenieśmy się zatem na moment do wesołego miasteczka i popatrzmy na supersprzedawcę w krzywym zwierciadle, które w karykaturalny i przerysowany sposób pokazuje przereklamowane umiejętności sprzedażowe. A że śmiech to zdrowie, zachęcam do skorzystania z tej możliwości, żeby podejść do artykułu z dystansem i uśmiechem, ilekroć opisane sytuacje okażą się znane z własnej codzienności w roli handlowca lub klienta.

Techniki, głupcze!

Dyżurnym tematem szkoleń projektowanych dla handlowców na całym świecie są techniki sprzedażowe, które można metaforycznie porównać do zestawu majsterkowicza, czyli walizki, z której w zależności od potrzeby wyciągamy narzędzia pomocne w naprawieniu wybranej rzeczy. Analogicznie jest z technikami sprzedaży, które – zastosowane na kolejnych etapach kontaktu z klientem – mają przełamać ewentualne obiekcje i doprowadzić do upragnionej finalizacji. O ile sam zamysł jest dobry, o tyle bardzo często szwankuje jego wykonanie, które przyjmuje postać bezrefleksyjnego kopiowania słów i zachowań przećwiczonych na szkoleniu czy przeczytanych w książce. Dodatkowo, część handlowców zapomina, że w dzisiejszych czasach dostęp do tej samej puli wiedzy mają również klienci, a to, co kiedyś stanowiło sprzedażową wiedzę tajemną, dzisiaj jest powszechnie znane.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.