Przejrzeć się w lustrze swojej rozmowy

Warto się przysłuchiwać rozmowom handlowców z potencjalnymi nabywcami naszych towarów czy usług lub też opiekunów z obecnymi klientami. Robiąc to, można bardzo dużo usłyszeć. Wprawnemu uchu wystarczy kilka minut rozmowy i już wiadomo, co jest nie tak. Nagrania uświadamiają też pracownikom, jak się wypowiadają, co mówią i dlaczego osiągają takie, a nie inne wyniki. Jak pracuje się w biurze informacji gospodarczej, w którym rozmowy telefoniczne są nagrywane? Kiedy i jak kontrolować rozmowy pracowników z klientami? Kiedy ingerować, a kiedy dawać wolną rękę?

Przed biurami informacji gospodarczej stoją dwa ważne zadania: z jednej strony administrowanie elektronicznymi bazami danych o zadłużonych przedsiębiorcach ze wszystkich gałęzi gospodarki, a z drugiej – informowanie uczestników rynku o oferowanych usługach. Celem pracowników departamentu sprzedaży jest przedstawienie przyszłym klientom zalet płynących z nawiązania współpracy z biurem informacji gospodarczej. Opiekunowie klientów dbają z kolei o to, aby osoby, które zawarły z nim umowę, w sposób najbardziej efektywny wykorzystywały pozyskane stamtąd informacje. Większość tych działań odbywa się podczas, często kilkudziesięciominutowych, rozmów telefonicznych.

Ich nagrania służą przede wszystkim zachowaniu wysokich standardów obsługi klienta (przydają się w wypadku wyjaśniania ewentualnych niejasności wynikłych na linii handlowiec – klient), ale przede wszystkim są doskonałym materiałem szkoleniowo-dydaktycznym dla pracowników departamentu sprzedaży i obsługi klienta.

Ważny jest szczegół

W naszej organizacji skupiamy się na analizie rozmowy pod kątem interesujących nas aspektów. Przy reklamacji zwracamy uwagę głównie na merytorykę i argumentację oraz procedury wewnętrzne. Sprawdzamy, czy wszystko zostało przedstawione klientowi zgodnie z obowiązującymi zasadami. Po odsłuchu rozmowy w większości przypadków wszystkie wątpliwości zostają wyjaśnione. Na podstawie analizy takiego zapisu rozmowy łatwiej podjąć trafną decyzję, opierając się na faktach, a nie ich interpretacji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.