Program lojalnościowy, czyli krótki poradnik udanego małżeństwa

Patrząc na współczynnik rozwodów, łatwo wywnioskować, że o prawdziwą lojalność jest coraz trudniej. W 2013 roku na 181 tys. zawartych małżeństw rozstało się 66 tys. Wskaźnik rozwodów to już ponad 36%! Skoro coraz trudniej o lojalność w relacjach międzyludzkich, to czy w ogóle jest sens walczyć o nią w relacji klient – firma?

Firmy wydają ogromne pieniądze na kampanie reklamowe, które mają przyciągnąć nowych klientów. Jednak każdy marketer wie, że to najdroższy sposób generowania sprzedaży. Znacznie taniej i łatwiej jest namówić obecnego klienta do ponownego zakupu. W tym właśnie ma pomóc program lojalnościowy.

W zasadzie każda szanująca się firma prędzej czy później podejmuje decyzję o wprowadzeniu programu lojalnościowego. Zwykle odbywa się to w podobny sposób. Rozdajemy klientom karty, zliczamy wszystkie transakcje, a następnie wręczamy nagrody, które mają sprawić, że klienci pokochają naszą firmę. Problem w tym, że takie działania z budowaniem lojalności nie mają nic wspólnego. Można je nazwać co najwyżej stałą promocją sprzedaży.

Budowanie lojalności czy promocja sprzedaży?

Lubię wypić dobrą kawę w miłym miejscu. Ucieszyłem się więc, gdy moja ulubiona kawiarnia wprowadziła program lojalnościowy. Za dziewięć kupionych kaw dziesiątą dawała za darmo. Dzięki temu wielokrotnie odbierałem darmową kawę, za którą i tak bym zapłacił.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.