Podejście do niepowodzeń warunkuje sukces

Porażki są potrzebne, przydatne i będą się zdarzać! Czytając tytuł tego artykułu możesz się zastanawiać, czy takie podejście na pewno ma sens. Czytaj dalej, a udowodnię, że jest to prawda, a przyjęcie tego założenia i nauczenie się odpowiedniego podejścia do porażek i niepowodzeń jest kluczowym elementem późniejszych osiągnięć.

AS_42_43_82.jpg

Propaganda sukcesu

Od najmłodszych lat jesteśmy warunkowani, że pewne rzeczy są dobre, a inne złe. Utrwalamy przekonania, że coś nam pomaga, a coś innego szkodzi. Napędzani tymi przeświadczeniami wchodzimy w życie, szukając kolejnych potwierdzeń dla swoich poglądów. Skoro sukces i powodzenie są tym, co kojarzymy pozytywnie, do czego dążymy, to niepowodzenia i porażki są powodem niezadowolenia, przygnębienia, a nawet wstydu. Dlatego za wszelką cenę ich unikamy, a gdy już się zdarzą, mamy problemy, by się do nich przyznać. Chcielibyśmy komunikować innym, że wszystko nam się udaje. Odnosimy wyłącznie sukcesy, rozwijamy się i doskonalimy. Nie chcemy momentów słabości, zatrzymywania się w miejscu i dłuższych przestojów. Wyraźnie to widać w social mediach, w których wrażenie ciągłego powodzenia i szczęścia zastępuje rzeczywistość. Podobna postawa rzutuje też na inne obszary naszego życia. W wielu miejscach pracy ludzie tworzą otoczkę mówienia tylko o tym, co dobre, odnoszenia samych zwycięstw i tego, że ważne są wyłącznie nowe dokonania. W tych okolicznościach ludzie, którzy mają słabsze momenty, będą się wycofywać, w konsekwencji czego zostają sami ze swoimi trudnościami właśnie wtedy, kiedy najbardziej potrzebują wsparcia i energii od innych osób.

W rzeczywistości każdy człowiek, niezależnie od stanowiska, trafia na przeszkody, uciążliwości i niepomyślne okoliczności, które blokują dalszy rozwój.


W sprzedaży powtarzalność niepowodzeń jest z reguły znacznie częstsza niż sukcesów, dlatego szczególnie istotne jest zdrowe podejście do tego zagadnienia.


Sprzedawcy przechodzą kryzysy, gorsze chwile, w których zatrzymują się w miejscu i popadają w stagnację. Nic w tym złego. Jest to część naszej pracy, codzienność i w pewnym sensie wymóg tego zawodu. Sedno powrotu do wyników, odbicia się od dna, przywrócenia wcześniejszego, pomyślnego toru osiągnięć, zależy najczęściej od tego, jak podchodzimy do tych niepowodzeń.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 69 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.