Ograniczenie ryzyka przy podejmowaniu decyzji: jak zmniejszyć niepewność w zarządzaniu sprzedażą?

Podejmowanie decyzji o dużym znaczeniu strategicznym jest na porządku dziennym w zarządzaniu sprzedażą. Dobre decyzje są podejmowane na podstawie sprawdzonych, pewnych informacji i prowadzą nas do osiągania zamierzonych rezultatów.

SS_30_79.jpg

Duża część decyzji, podejmowanych przez menedżera sprzedaży, ma strategiczne znaczenie dla realizacji planów sprzedażowych. Moim zdaniem najważniejsze z nich to te, które dotyczą rekrutacji pracowników, ich wdrożenia do pracy, wyznaczenia i przestrzegania standardów sprzedaży, określania planów sprzedażowych, rozwoju i wspierania pracowników, dzielenia się wiedzą w dziale, a w końcu decyzje o zwolnieniach handlowców, którzy nie rokują dobrych wyników.

Decyzje dotyczące rekrutacji

Podejmowanie decyzji rekrutacyjnych jest jednym z kluczowych zadań, przed którymi stoi menedżer sprzedaży. Aby ograniczyć ryzyko zatrudnienia niewłaściwych ludzi, proces rekrutacji powinien być starannie przygotowany pod kątem dopasowania osobowości handlowca do specyfiki celu, jaki mu stawiamy.

Zadziwiające, jak rzadko stosuje się rekrutację w formie assessment center (AC), bazując jedynie na rozmowie kwalifikacyjnej. Dobrze zaprojektowany AC stawia uczestników przed sytuacjami, które spotkają w swojej pracy. To też jest odpowiedni moment, aby kandydaci zapoznali się ze specyfiką pracy i szczerze ocenili, czy oferta jest dla nich odpowiednia. Z perspektywy firmy to lepsze rozwiązanie, ponieważ nie traci się cennego czasu na wdrożenie i szkolenie nowego pracownika, który po pół roku zrezygnuje lub nie będzie realizował pokładanych w nim nadziei.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.