Mój dom moim biurem - home office w dziale handlowym

  • Czy home office w dziale handlowym to nasza przyszłość, czy może już teraźniejszość?
  • Co może zyskać pracodawca dzięki zdalnym pracownikom?
  • Jakie benefity otrzymują pracownicy dzięki możliwości pracy z domu?
  • Na co warto zwrócić uwagę, decydując się na taką formę współpracy z zespołem?
SS_49_49.jpg

Wyobraź sobie, że budzisz się rano i niespiesznie bierzesz prysznic. Następnie pijesz poranną kawę i zjadasz pożywne śniadanie. Z radioodbiornika dociera do ciebie raport na temat ruchu drogowego i korków w całym mieście. Na szczęście nie musisz szybko wskakiwać do samochodu, żeby zdążyć do biura. W ogóle nie musisz do niego jechać. Już za chwilę zaczniesz realizować swoje zawodowe obowiązki, nie ruszając się z domu.

Czy to brzmi jak opis twojego poranka? Jeżeli tak, to najprawdopodobniej masz szczęście i możesz wykorzystywać dobrodziejstwa pracy w trybie home office.

Zdalna praca się opłaca (wszystkim)

XXI w. pozwolił stworzyć wiele nowych miejsc pracy. Część z nich przenosi się również do świata cyfrowego, w którym za biuro wystarczy laptop z dostępem do internetu. Wiele zawodów możemy dziś wykonywać zdalnie, niezależnie od miejsca zamieszkania. Korzyści są obopólne – zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców. Firmy mogą zaoszczędzić, wydając mniej na kosztowne powierzchnie w biurowcach, często zwiększają produktywność i lojalność pracowników, a ponadto wpływają na ich ogólne zadowolenie.

Zdalna praca jest coraz bardziej popularna. Patrząc na naszych przyjaciół zza oceanu, którzy lubią wszystko mierzyć, możemy dowiedzieć się więcej o tym trendzie. Zgodnie z danymi Amerykańskiego Urzędu Statystycznego w 2019 r. 57% pracowników miało elastyczny czas pracy. Prawie jedna trzecia (29%) mogła wykonywać swoją pracę z domu, a 25% z nich przynajmniej od czasu do czasu z tej możliwości korzystało1. Z kolei organizacja Owl Labs przebadała w 2019 r. losowo wybraną grupę 1202 pracowników w Stanach Zjednoczonych. Tym razem już 62% respondentów odpowiedziało, że zdarza im się pracować zdalnie, jednak odbywa się to z różną częstotliwością. Ponad połowa (54%) zadeklarowała, że pracuje zdalnie przynajmniej raz w miesiącu, 48% – przynajmniej raz w tygodniu, a 30% całkowicie opiera swoją pracę na home office2.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.