Model analizy sprzedaży w Power BI w Stiokvis Tapes Polska

Do końca 2018 r. informacja biznesowa w firmie Stokvis Tapes Polska była przekazywana w postaci ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. W artykule zaprezentowano wdrożenie nowoczesnej analizy sprzedaży opartej na Power BI, z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, kolejnych etapów wdrożenia oraz korzyści i kosztów, jakie mu towarzyszyły.

INFO_19_39.jpg

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Kowalach koło Gdańska jest polskim oddziałem grupy Stokvis, globalnego konwertera i dystrybutora materiałów piankowych i taśm o ugruntowanej pozycji na wielu rynkach przemysłowych. Firma od 15 lat dostarcza projektowane specjalnie na potrzeby klienta produkty, w szczególności do motoryzacji i elektroniki na terenie Europy.

Wdrożenie systemu ERP

Z początkiem 2018 r. w miejsce dwóch nierozwijanych już odrębnych systemów wdrożono w spółce system ERP – Microsoft Dynamics Nav, który otworzył nowe, niedostępne wcześniej możliwości agregowania informacji niemal w każdym obszarze działalności. Na tle aktywnej konkurencji, presji na rynkach surowcowych i rosnących kosztów produkcji kluczowym obszarem, który wymagał przebudowania i dostosowania do coraz bardziej zmieniającego się otoczenia, była szeroko rozumiana analiza sprzedaży.

Do końca 2018 r. w spółce działał tradycyjny model przekazywania informacji sprzedażowej, w formie ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. Rozwiązanie to miało szereg oczywistych wad i ograniczeń:

  • informacja kompilowana i raportowana co najwyżej w cyklach tygodniowych – brak zasobów do raportowania w cyklach dziennych, a bezpośredni dostęp do systemu nieefektywny,
  • słaba responsywność zespołu handlowego przy podejmowaniu szybkich decyzji,
  • trudności w składaniu prognoz sprzedaży,
  • ograniczona możliwość wizualizacji danych, kalkulacji wskaźników i statystyk – brak zasobów do koniecznego indywidualizowania każdego raportu,
  • ograniczona możliwość podłączenia danych niewprowadzanych do systemu, np. budżetów,
  • raport w formie szczegółowych tabel Excela niechętnie podejmowany przez menedżerów,
  • zbyt duża liczba e-maili.

W związku z tym konieczne stało się zastąpienie tego procesu innym, nowoczesnym, elastycznym, wielowymiarowym, wystandaryzowanym, zautomatyzowanym i o jak największej dostępności.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.