M-commerce: wstyd nie mieć!

  • W jaki sposób współczesny e-klient dokonuje e-zakupów?
  • Jak wygląda rozwój m-commerce w Polsce na tle innych krajów i jakie to ma znaczenie dla rozwoju sklepów internetowych?
  • Dlaczego m-commerce powinno być istotnym elementem każdej strategii omnichannel?
ECOM_10_03.jpg

To, że e-commerce, czyli zakupy dokonywane w sieci, od dłuższego czasu rośnie w siłę, chyba już nikogo nie dziwi. Od kilku lat można zauważyć rosnącą liczbę transakcji wykonywanych przez telefon komórkowy. To właśnie, w odpowiedzi na zmianę preferencji zakupowych współczesnych konsumentów, z e-commerce wyłonił się m-commerce. Sklepy, które nie dostosują się do tego trendu, wkrótce zaczną tracić klientów.

Jaką czynność najczęściej wykonujemy każdego dnia zaraz po przebudzeniu? Nastawiamy ekspres do kawy? Spoglądamy przez okno, ciesząc się piękną pogodą? Bierzemy ciepły prysznic? Składamy romantyczny pocałunek na czole jeszcze drzemiącej małżonki? Otóż nie. Według raportu przeprowadzonego na zlecenie Huawei, przez międzynarodową agencję badawczą IPSOS, dla ponad 50% ankietowanych, pierwszą poranną czynnością jest sprawdzenie statusu smartfona1. Badanie wykazało, że to właśnie telefon komórkowy jest najlepszym przyjacielem współczesnego człowieka. Smartfon to bowiem pierwsza rzecz, o której myślimy rozpoczynając dzień i prawie zawsze ostatnia, z którą mamy do czynienia przed zaśnięciem.

Według wspomnianego raportu, aż dwie trzecie z nas przed pójściem spać przegląda na smartfonie wydarzenia ze świata, rozmawia ze znajomymi poprzez social media lub odpisuje na e-maile. Co ciekawe, aż 74% respondentów przed snem kładzie telefon w pobliżu swojego łóżka, a co dziesiąty badany umieszcza go pod poduszką. Jedynie 5% osób biorących udział w ankiecie, zostawia swój telefon w pomieszczeniu innym niż sypialnia. Ze smartfonem nie rozstajemy się nawet na krok. Aż 95% ankietowanych zabiera go ze sobą wychodząc z domu, a ponad 50% respondentów przyznało, że nie zapomina o telefonie komórkowym nawet wtedy, gdy wychodzi zaledwie na chwilę. Komórkę trzymamy przy sobie około trzynastu godzin na dobę, a aktywnie korzystamy z niej nawet cztery godziny każdego dnia.

Badania potwierdzają to, co wyraźnie zobaczyć można na ulicy, przystanku, w tramwaju, pracy, czy poczekalni u lekarza. Zamiast z książką czy codzienną prasą, najczęściej spotykamy ludzi ze smartfonami w dłoniach. Telefon towarzyszy nam podczas wielu czynności, nie tylko związanych z komunikowaniem się. Służy również do wykonywania przelewów bankowych, sprawdzania ocen dziecka w elektronicznym dzienniczku ucznia, do zamawiania jedzenia, czy dokonywania codziennych zakupów.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.