Jak odzyskać zawiedzionych klientów

Pytanie: W minionym roku w naszej firmie nastąpiły duże zmiany. Polityka obsługi klienta doprowadziła do utraty wielu z nich. Teraz nasz zespół – po tym, jak większość starej kadry odeszła – próbuje odzyskać zaufanie klientów. Działamy w branży, która nie pozwala nam pozyskać wielu nowych klientów. Aby przetrwać, firma musi wrócić do tych, którzy odeszli na skutek zaniedbań poprzedniej ekipy. Zaniedbania te polegały głównie na nieterminowych dostawach lub dostawach produktów uszkodzonych i unikaniu odpowiedzialności – próbach nieuznawania reklamacji i zrzucania winy na klienta. Jak przygotować sprzedawców do wizyt u klientów, których firma utraciła? Problem stanowią nie tylko rozmowy podczas wizyty, ale w ogóle próby umówienia spotkań.

Na utrzymanie długoterminowych relacji z klientami największy wpływ ma strategia firmy. Jej bezpośrednim odzwierciedleniem są cele, które muszą zrealizować menedżerowie. Jeśli dyrektor weryfikuje wydajność swoich lokalnych menedżerów tylko pod kątem wygenerowanych przychodów od nowych kontraktów, nie może oczekiwać, że ich zespoły będą poświęcać czas na budowanie relacji z klientami, którzy znajdują się już w portfolio firmy. Słabą stroną takiej strategii jest to, że w związku z ograniczonością rynku przy chodzi czas, gdy nie ma już skąd brać nowych klientów.

Krok 1

Poproś kierownika regionu, aby przedstawił, w jaki sposób chce zrealizować budżet

Zakładając, że nasza strategia nie koncentruje się jedynie na nowej sprzedaży, a raczej na wygenerowaniu odpowiedniego przychodu dla konkretnego oddziału lub regionu, warto poprosić lokalnego menedżera, aby przedstawił, w jaki sposób chce zrealizować swój budżet. Jego prezentacja pokaże nam, czy zamierza koncentrować się jedynie na nowym biznesie, czy też chce zwiększyć przychody, bazując na obecnych klientach.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.