Generowanie leadów kontaktowych w Internecie, czyli jak marketer może ułatwić życie handlowcom

Czy handlowiec może istnieć bez marketera? Pewnie może, ale… współpracując, mogą osiągnąć znacznie więcej. To dział sprzedaży, jak sama nazwa wskazuje, jest bezpośrednio odpowiedzialny za pozyskanie nowych klientów dla produktu czy usługi. A może proces sprzedaży byłby dużo bardziej wydajny, gdyby handlowiec otrzymywał wysokiej jakości leady kontaktowe dostarczone przez marketera? Jak wykorzystać do tego Internet i kampanie reklamowe?

Największy problem we współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży to złe podejście do leadów, i to z obu stron. Dlaczego? Marketerzy często przekazują „puste” kontakty swoim handlowcom, a ci z kolei zbyt późno kontaktują się z potencjalnymi klientami, co powoduje, że muszą rozpoczynać nawiązywanie kontaktu od samego początku, z uwzględnieniem obudowania go w cechy, które są istotne z punktu widzenia sprzedaży.

Czy nie jest istotne i najważniejsze dla działu sprzedaży, aby Bezimienny Kowalski stał się trzydziestoletnim Janem Kowalskim, posiadającym żonę i dziecko, mieszkającym w średniej wielkości mieście, aktualnie poszukującym nowego mieszkania, spędzającym wakacje w krajach europejskich i lubiącym nowinki technologiczne?

To esencja informacji, jakiej potrzebuje każdy handlowiec. Sprzedaż w takiej sytuacji byłaby łatwiejsza o tyle, że potencjalny klient czułby się wyjątkowo, bo handlowiec podchodziłby do niego indywidualnie i dziwnym trafem zgłaszałby się z ofertą w momencie, gdy pojawia się jakaś konkretna potrzeba.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.