Czy stać nas na grywalizację dla zespołu sprzedaży? Tak!

  • Jak można rozumieć ideę grywalizacji w motywacji pracowników sprzedaży?
  • Jaką formułę może przybrać program motywacyjny, gdy go zgrywalizujemy?
  • Co należy zapewnić w mechanice programu, żeby był zgrywalizowany?
SS_49_74.jpg

Wdrożenie grywalizacji dla zespołu sprzedażowego może być postrzegane jako wyzwanie, zwłaszcza jeżeli do tej pory firma prowadziła wyłącznie konwencjonalne działania motywacyjne. Czasami nawet pojawiają się myśli o zmianie, ale zaraz za nimi przychodzi zimna kalkulacja. Czy jesteśmy gotowi na innowacje? Czy warto pozyskać dodatkowe środki na tego typu działania? Czy to się zwróci? Czy nas na to stać? Otóż tak. Grywalizację należy postrzegać jako ideę, sposób oddziaływania, a nie efekciarstwo. Nie ma pieniędzy, których nie można by przepalić na platformy z rozbudowanymi interfejsami, pięknymi animacjami i prawdziwą interaktywną rozgrywką. Jednak nie w tym rzecz. Naszym zadaniem nie jest konkurowanie z konsolami, a zapewnienie rozrywki zespołowi w trakcie realizacji zadań sprzedażowych. W dużym uproszczeniu, chodzi o stworzenie takiego środowiska, które pozwoli zaangażować zespół: od etapu publikacji treści zadań, przez monitoring ich wykonania, po rozliczenie i nagrodzenie najlepszych.

Za przykład niech posłuży program motywacyjny, który zbudowaliśmy na powyższej filozofii z zespołem High Score, wydzielonej komórki grywalizacyjnej w ramach agencji marketingowej Albedo Marketing. Kluczem nie było zapewnienie rozgrywki sensu stricto, ale zbudowanie atrakcyjnej konwencji, która będzie zrozumiała dla każdego członka zespołu. Konwencja zaś dała ramy programu i wszystkich jego składowych, takich jak mechanizm, nagrody i język komunikacji z uczestnikami.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.