Content ostatniej mili

  • Jak zadbać o zadowolenie klienta na ostatnim etapie realizacji zakupu?
  • Na co zwracają uwagę konsumenci w przypadku zakupów online?
  • Jakie formy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej?
ECOM_18_19.jpg

Komunikacja z klientem, szczególnie w branży e-commerce, ma duży wpływ na jego lojalność oraz to, w jaki sposób finalnie oceni markę. Spore wyzwanie stanowi końcowy etap realizacji, czyli bezpośrednia dostawa zamówienia do adresata — tzw. logistyka ostatniej mili. Co zrobić, żeby jego doświadczenie było pozytywne?

Do rąk własnych, w paczkomacie czy punkcie odbioru?

Last Mile Logistics, czyli logistyka ostatniej mili — określa końcowy etap, w którym przesyłki dostarczane są z magazynu do klienta. Sposób, w jaki zostanie to zrobione oraz informacje, jakie otrzyma odbiorca, finalnie wpływają na jego satysfakcję oraz decyzję o realizacji kolejnych zamówień bądź wybór konkurencyjnej oferty. Kluczową rolę odgrywa w tym zakresie nie tylko komunikacja, ale też preferowana forma dostarczenia paczki. Coraz bardziej popularne są tzw. dostawy poza domem, czyli OHD — Out Of Home Delivery. Nieobecność w miejscu zamieszkania w standardowych godzinach pracy kurierów i związany z tym rozwój elastycznego odbioru — spowodowały, że konsumenci chętniej decydują się na zakupy online oraz ten rodzaj dostawy.

Duże firmy wprowadzają system Click & Collect, dzięki któremu w prosty sposób można zrobić zakupy online, a następnie odebrać je w wybranym sklepie lub punkcie nadań i odbiorów, tzw. PUDO — PickUp Drop Off. Automaty paczkowe to kolejne udogodnienie i wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Dostępność 24 godziny na dobę, lokalizacje w dogodnych miejscach oraz opcja szybkiego odbioru zamówienia — spowodowały, że takie rozwiązania wypadają korzystniej niż konieczność jechania do sklepu i stania w długich kolejkach.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM