Budowanie motywacji pracowników

Pracując jako coach z menedżerami i liderami zespołów sprzedażowych, szybko odkryłem, że temat motywowania pracowników jest jedną z największych bolączek moich klientów. Mimo wciąż rosnącego poziomu wiedzy menedżerów sztuka budowania długotrwałego zaangażowania nadal uznawana jest w wielu firmach za obszar wiedzy graniczący z mistycyzmem. Na rynku jest sporo dobrej literatury na ten temat, a szkolenia motywacyjne są powszechnie dostępne. Nie brakuje też mówców i szkoleniowców specjalizujących się w tym temacie. Co więc robimy źle?

Motywacja się opłaca, bo każdą firmę tworzą ludzie i to ich zaangażowanie ma bezpośredni wpływ na jej powodzenie w biznesie. Myśląc o jej budowaniu, menedżerowie rzadko jednak wykraczają poza ramy systemu płacowego.

Praktyka pokazuje, że gdy szef mówi: „nic nie działa, próbowaliśmy już wszystkiego”, między wierszami można odczytać, że w firmie zwyczajnie skończyły się pomysły na „kije i marchewki”. Tworząc wizerunek zespołu idealnego, zapomina się bowiem o najważniejszym – motywowanie nie jest trudne, lecz wymaga odpowiedniego podejścia.

Inaczej o motywacji

Panujące powszechnie przekonanie, że „nie da się stworzyć motywacji, można ją jedynie odkrywać lub stymulować”, ma w sobie wiele prawdy. Warto spojrzeć na motywację inaczej, nie przez modele assessment center, lecz tak, jakby była ona cechą urody człowieka, ściśle powiązaną z jego temperamentem, wrodzonymi predyspozycjami i wartościami wynikającymi z procesu wychowania.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.