14 sportowców, z których warto czerpać inspirację

Co mają ze sobą wspólnego handlowiec i sportowiec? I jeden, i drugi walczy o wynik. Jeżeli nie sprzedajesz, to możesz mieć najlepszy kontakt z szefem, a i tak twoje dni w firmie są policzone. Podobnie w sporcie – nie ma wyników, nie ma kariery. Dlatego warto przyjrzeć się kilku sportowcom, bo możemy się od nich wiele nauczyć.

AS_23_6.jpg

Nie myśl, że najtwardsi nie mogą wpaść w dołek

Panuje przekonanie, że osoba silna psychicznie nie może mieć problemów psychicznych. To nieprawda – chyba nikt nie powie, że sportowcom brak silnej woli i determinacji. A jednak i wśród nich zdarzają się osoby chorujące na depresję.

1. Mamed Khalidov

Uważany za najlepszego polskiego zawodnika MMA, w 2016 r. przerwał karierę na kilka miesięcy ze względu na problemy osobiste. W wywiadzie mówił: „Może nienormalne jest to, że o tym powiedziałem? Ludzie przecież wolą siedzieć cicho, bo traktują depresję jako słabość. Ale nie jestem robotem”. Jednak po jakimś czasie powrócił do klatki i nadal walczy.

2. Justyna Kowalczyk

Biegaczka narciarska, mistrzyni świata i multimedalistka olimpijska, czterokrotna zdobywczyni Pucharu Świata w biegach narciarskich. W 2014 r. otwarcie zaczęła mówić o swojej depresji, bezsenności, braniu leków i kontaktach z psychiatrą i psychoterapeutą. Obecnie, po zakończeniu kariery sportowej, zajmuje się trenowaniem reprezentantek Polski w biegach narciarskich.

3. Tyson Fury

Były mistrz świata w boksie organizacji WBO, IBO, IBF, po wygranej walce z Władimirem Kliczko miał problem z depresją i narkotykami (kokainą). Oprócz tego walczył z nadwagą. W wywiadzie w październiku 2016 r. powiedział: „Mam maniakalne stany depresyjne. Każdego dnia mam nadzieję, że ktoś mnie zabije, zanim ja popełnię samobójstwo. Myślę o tym każdego dnia i gdybym nie był chrześcijaninem, to zabiłbym się w pięć sekund”. Zdołał jednak powrócić do formy i w maju 2017 r. zaczął znowu wygrywać walki.

Co z tych historii możesz wyciągnąć dla siebie? Nawet ludzie o żelaznej woli miewają chwile słabości – to żaden wstyd. Jeśli przydarzy ci się spadek sprzedażowej formy – nie trać nadziei. Z każdą, nawet najtrudniejszą sytuacją możesz sobie poradzić. Czasem potrzeba na to mniej, czasem więcej czasu i pomocy specjalisty, jednak nigdy nie należy się poddawać.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.