10 wyzwań, z którymi będą musiały się zmierzyć działy sprzedaży

Globalne firmy, chcąc utrzymać pozycję rynkową, nieustannie modyfikują swoje metody działania, żeby osiągnąć założone wcześniej wyniki i zapewnić końcowy sukces. Podobnie jest na polskim rynku – procesy sprzedażowe podlegają presji zmian otoczenia. Ten, kto nie reaguje odpowiednio szybko i nie podejmuje właściwych kroków, ponosi odczuwalne konsekwencje.

SS_30_32.jpg

Bez względu na to, czy firma działa w segmencie B2B czy B2C, dotykają ją zmiany rynkowe wynikające z nowych trendów, kanałów dystrybucji, oczekiwań klientów, zmian technologicznych i sposobów komunikacji.

1. Zwiększenie zróżnicowania kanałów dystrybucji towarów i usług

Wzrasta sprzedaż poprzez kanał online, zwiększa się udział w sprzedaży urządzeń mobilnych, w związku z czym śmiało można założyć wzrost liczby kanałów kontaktu z klientem. Pogodzenie sprzedaży opartej w dużej mierze na pracy przedstawicieli handlowych z nowymi kanałami, już sprawiające wielu organizacjom problemy, będzie coraz trudniejsze. Wykorzystanie potencjału e-marketingu, call center i samodzielnej sprzedaży internetowej musi zostać wpisane w cały proces sprzedażowy firmy.

To znaczne wyzwanie dla zarządzających, tak samo jak zarządzanie pośrednikami zewnętrznymi. Odpowiedni podział zasobów na kanały może nie być prosty i budzić wiele kontrowersji. Jest to szczególnie widoczne w organizacjach, w których znaczny udział sprzedaży był oparty na sieci przedstawicieli handlowych. Wyzwaniem w procesie wprowadzania zmian będzie przede wszystkim elastyczność działów sprzedażowych w dostosowaniu istniejących procedur wewnętrznych do zmian rynkowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.