Jak utrzymać motywację do sprzedaży przez cały rok? Najlepsze książki dla handlowca
- Czy motywacja jest niezbędna w sprzedaży?
- Na czym polega piętrzenie nawyków?
- Jak eliminować ze swojego życia zbędne czynności i właściwie ustalać priorytety?

Jest taki żart, że nic tak nie budzi do życia jak poranna kawa... rozlana na klawiaturze komputera. Podobnie jest z niektórymi sprzedawcami. Nic tak nie pobudza handlowców do sprzedaży niż świadomość, że 25. dnia miesiąca ma wyrobione 25% celu sprzedażowego.
Zakładam, że jeśli czytasz „Sprzedaż-24” to cele sprzedażowe wyrabiasz w cuglach. Jeśli jednak zdarzają ci się problemy z motywacją... przeczytaj mój artykuł i poznaj najlepsze rekomendacje książek. Jestem handlowcem od 10 lat. Wdrożyłem w życie wiedzę z około 40 książek o motywacji i budowaniu nawyków – wybrałem dla ciebie sześć najlepszych.
Dowiedz się, co działa, a co nie, i czy motywacja jest aż tak bardzo potrzebna w sprzedaży.
Zacznijmy od zdrowego napoju energetycznego
Obóz treningowy Jona Gordona to w tym zestawieniu pozycja wyjątkowa, ponieważ nie stanowi przewodnika-podręcznika, jak być zmotywowanym i jak utrzymać chęć do sprzedawania przez cały miesiąc. To książka, która daje „kopa motywacyjnego” – historia młodego futbolisty, który walczy o miejsce w lidze NFL. Pomyślisz, że to kolejna „bajeczka” autora motywacyjnego zza oceanu. Nic bardziej mylnego.
Zawsze gdy przychodziła mi do głowy myśl, że ja się do tej sprzedaży nie nadaję i chciałem zrezygnować – ta książka była i jest moim motywatorem. Te 11 zasad, które trener przekazuje młodemu futboliście Marinowi Jonesowi przywracają na właściwe tory sprzedaży. Jedna z nich jest kluczowa:
„Najlepsi robią zwykłe rzeczy lepiej niż inni”.
Miałem kiedyś myśli: „Ja nie mam talentu do tej sprzedaży”, albo „Są inni, którzy sprzedają dużo lepiej ode mnie” przypominałem sobie o tej zasadzie. Powtórzę ją. Pozwól jednak, że podkreślę jedno słowo:
„Najlepsi robią ZWYKŁE rzeczy lepiej niż inni”.
Najlepsi handlowcy to w dużej mierze nie geniusze, którzy opierają wyniki na talencie, tylko osoby, które robią zwykłe rzeczy: prospecting, prezentacja oferty, rozmowa na temat obiekcji, domykanie, tylko lepiej niż inni.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.