So, why aren’t you making more sales calls?

Oooh, a large can of worms opened right there. I mentioned calls. I mentioned sales. For those of you getting past the first line, I salute you.

SELL_8_10.jpg

Don’t be snooty about calling. I’m not talking about random numbers being dialled in the vague hope they’ll want your widget. I’m talking about calls to a decent list of people or companies that are likely to be interested. Or ‘qualified leads’, as we should be calling them.

For example, attendees from a recent business event you attended where you have an automatic link of interest; a list of schools that you might want to supply uniforms for; pet stores that might want to buy your new dog tutus. These are relevant calls, but you don’t yet know the name of the decision-maker or if you have a match between what you’re supplying and what they need.

So, the first stumbling block may be that you don’t have enough qualified leads in your database. This is a question for your marketing team, if you have one, or for yourself, if it’s just you. How can you reach more potential clients? We will leave this for a later day, for the moment we will assume that you have plenty of people on your database, new and old potential buyers.

If they’re ‘old’ leads or enquiries, have you contacted them recently? I mean, really contacted them, not just relied upon a newsletter or social media post. They may still be interested. They may have moved on and somebody else is in their role. They may have been let down by their last purchase/service and be looking for a new partner.

How are you going to find out if you don’t call?

Email campaigns?

Do you think that sending emails out, whether they’re personalised or generic, is a good way to gauge their interest? It’s a bit one-way. You may well get a good open rate, but then what do you do with the openERS? The last three companies I’ve been into do not, as standard, call those that opened their emails. So, whilst they may receive emails by return (realistically, how many..?), they are still missing out on a chunk of these prospects if they don’t call them.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.