Social selling and how to do it well

Social selling is a trend sweeping the world - this strategy focuses on building relationships, which then turn into sales. It’s incredibly successful but can be hard to start. This article breaks down the points to focus on best practices and how to measure your success to make sure you’re getting the most out of your social selling strategy.

SELL_6_42.jpg

What is social selling?

Social selling is a buzzword in the sales industry, but what exactly is it?

It is a sales strategy revolving around relationship building – primarily through social networks like LinkedIn, Twitter, and Facebook.

These activities often take place online, but the most successful stories come from those who manage to merge their online and offline presences.

Social sellers build a reputation as industry experts by sharing relevant content, starting (and participating in) relevant discussions, and answering common questions.

Social selling is now replacing the old sales model of cold calling, qualifying leads, and giving demos. Instead of all this labor-intensive work to get a prospect to a demo, salespeople are focusing on creating content that reaches a relevant audience and encourages interested people to reach out to learn more.

This “soft-selling” approach is more appealing to customers now, as most of the purchase-decision making process occurs before a demo even takes place.

With the wealth of information online, customers are researching products online, evaluating about pros/cons, and reading reviews before going into a meeting with a salesperson.

Accenture’s State of B2B Procurement Study finds that 94% of B2B buyers conduct research online before making a business purchase1. They find that 55% of buyers conduct research online for at least half of their purchases and a study by the Corporate Executive Board shows that nearly 60% of a buying process is completed before a shopper reaches out to a supplier2.

And where is this research taking place?

Mostly, on social media.

The most common criticism against social selling is that it’s just a buzzword, a process without any merits or methodology. These people often argue that in-person meetings are more effective.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.