Sales etiquette: "I'd like to introduce you to..."

A professional salesperson is someone who not only has sales knowledge and skills, but also knows the principles of business etiquette. Being able to introduce yourself, understanding the principles of precedence, and knowing how to address others, approach clients, and make personal connections - these are the conditions for success. The rules of etiquette are not only a set of conventions, they’re an effective tool for initiating contact and building positive long-term relationships with clients.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_9_40.jpg

Sales is a complicated world where competition determines success, but where success is available not only to those with experience, professional knowledge and sales skills, but to those who are able to establish and maintain relationships. To do that, you need to be familiar with the principles of business etiquette, which won’t only help you gain confidence in dealing with clients, but will also help you better present yourself. So let’s get to know these rules, because etiquette is slightly different in sales than in other areas of life.

The principle of priority in business

The basis for the principle of precedence in business is rank and status, not gender and age (as would be more important in social situations). The client always has absolute priority in sales (and business in general). Beyond that, the hierarchy of importance is usually determined by the company’s organizational structure. Business etiquette doesn’t take gender into account. During meetings, both men and women stand to those entering the room. That’s how we should behave when a client, guest, or supervisor enters the room. The standing rule also applies to goodbyes - you should get up when saying goodbye and when a guest leaves. If a meeting is held your office, meet guests at the reception desk, and show them back out after the meeting.

The principle of rank and status doesn’t apply when waiting for or getting on or off the lift, as that could make it difficult for those with lower positions to use the lift. So:

  • The ‘first come, first served’ principle applies to the lift - those who first approached the lift are the first to get on.
  • On the other hand, those closest to the door are the first to leave. Even if it’s not their floor, those standing near the door should step off at each stop to let others out. They should stand sideways, so as not to block the exit.
  • If you get on the lift and you see that someone else is coming, hold the door so they don’t have to wait.
  • If the lift is full, don’t try to pack yourself in, just wait for the next one.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 60% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.