Unexpected situations and how to gain a client from them

A lot of products and services are so similar to each other that it is difficult to stand out, purely based on what features you offer. You can compete in terms of prices, but sooner or later, it will lead to a price war, which can be pretty bad for business. That is why it is better to stand out with extraordinary customer service. Keep in mind that people usually buy with their heart not their head.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_01_33.jpg

While dealing with customer service issues, the most difficult aspect is the unpredictable, unusual situations that no one could have expected. For that kind of a situation you will need an on the spot, tailored answer. Below you can see a few examples, both positive and negative:

Case 1 – lost camera

When my digital camera broke, I took it to a shop to fix it. I didn’t hear back for a few weeks, so after a month I sent an email asking when will my camera be fixed. Imagine how astonished I was when I was told that it got lost in transit. Despite my discontent, I said – " Ok, well, these things happen. Reimburse me for the lost camera and we are even”. I was in for another surprise when the shop answered that they are only able to partly reimburse me for my equipment and if I am not satisfied, I can just sue them. All in all I decided to agree to an offered amount, but I never used the services of that company again and I made sure to spread the word.

If you lose a client’s property, there is no other way but to reimburse them for the loss in the best possible way. If it is a monetary compensation, make sure it is a bona fide evaluation based on the actual value of new equipment, even if it was defective, and add an extra 10% increment to make the client feel cared for. You can also suggest that your business covers the cost of the client getting new equipment. It does not need to be identical to the one lost, but it should be very similar. Obviously, that kind of a commitment is a financial loss for you, but the client-friendly approach is an investment which will pay off in the long run.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.