Testujemy sklep: ezakupy.tesco.pl

  • Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
  • Jak funkcjonuje sklep w wersji mobilnej?
  • Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
ECOM_10_62.jpg

„Testujemy sklep” to seria artykułów, w których oceniamy funkcjonalność sklepów internetowych i zastosowane w nich rozwiązania od strony przeciętnego użytkownika. Zależy nam, aby cykl był dla was inspiracją do tego, żeby spojrzeć na swój serwis oczami klienta – łatwiej wówczas dostrzec, czy strona jest przyjazna i intuicyjna w obsłudze. W tym numerze ocenimy funkcjonalność Euro.com.pl – e-sklep sieci Tesco.

Serwis ezakupy.tesco.pl podzielony jest na trzy główne sekcje. Pierwsza zawiera menu nawigacyjne i miejsce do logowania, druga składa się z aktualnych ofert i promocji, a trzecia pozwala na zapoznanie się z dodatkowymi informacjami, takimi jak dostępność usługi czy sposób zamawiania i odbierania zamówień.

Sekcja pierwsza została zaprojektowana w przemyślany sposób – twórcy serwisu chcą, aby użytkownik skupił się na kilku rzeczach, więc nie ma tutaj za wiele dodatkowych treści, które niepotrzebnie odciągałyby uwagę. I tak, po lewej stronie mamy menu nawigacyjne, pozwalające na przeglądanie oferty sklepu, w środku znajduje się baner zachęcający do złożenia pierwszego zamówienia (w ramach promocji klient otrzymuje kupon o wartości 15 zł), a z prawej strony mamy ramkę zachęcającą do założenia konta lub zalogowania się w e-serwisie. Wygląd graficzny jest nieco przestarzały, choć to raczej kwestia gustu. Funkcjonalność natomiast działa bez zarzutu.

Poniżej, druga sekcja główna serwisu, to aktualne oferty i promocje. W części o nazwie „Najlepsze oferty” znajdziemy cztery oferty promowane na sliderze. Po najechaniu kursorem na dany moduł jest on wyświetlany w głównym oknie slidera, gdzie możemy kliknąć, aby przejść do konkretnej podstrony z ofertą.

Nieco niżej znajdziemy kwadratowe i prostokątne banery z promocjami. Ponownie musimy zwrócić uwagę na fakt, że graficznie wyglądają one mało zachęcająco, ale są czytelne i w jasny sposób komunikują, czego dotyczy promocja.

Trzecia i główna sekcja serwisu zawiera informacje dodatkowe. Są to cztery banery, pozwalające zapoznać się z informacjami na temat cen, wartości orientacyjnej zamówienia, czy też sprawdzenia dostępności usługi. Jest też telefon do kontaktu (bezpłatny numer).

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.