E‑płatności: top trendy

  • Co jest ważne dla klientów przy wyborze metody płatności podczas finalizacji transakcji?
  • Jakie rozwiązania płatnicze warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?
  • Jakie są najnowsze trendy w płatnościach mobilnych?
ECOM_08_52.jpg

W e-biznesie powodzenie procesu zakupowego użytkownika warunkuje dobrze obrana strategia, od procesów logowania, po przejrzystość serwisu, na zapłacie kończąc. Ta droga powinna być z założenia przyjazna, dlatego decyzja o wyborze systemu płatności powinna być przemyślana, niepodyktowana jedynie czynnikami finansowymi, ale również preferencjami klienta. Co ciekawe, są branże, których model biznesowy wręcz wymaga dostarczania usługi płatności online. Za dobra elektroniczne, takie jak muzyka i filmy, w serwisach streamingowych nie zapłacimy gotówką, dla przykładu: Showmax udostępnia płatności poprzez Blik i Pay by link.

Jeszcze kilka lat temu podczas rozmów o wdrażanych rozwiązaniach płatniczych właściciele sklepów internetowych skupiali się głównie na ich łatwej integracji z platformą i niskich kosztach. Wraz z rozwojem e-handlu na wartości zyskały inne parametry, te przyjazne klientowi. Ich wybór często uzależniony jest od branży. Obecnie kładzie się także duży nacisk na możliwość zapłaty w walucie danego kraju oraz geolokalizację.

Użytkownikom, którzy przychylnie podchodzą do innowacyjnych rozwiązań, oferowane są metody płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, raty online czy wielowalutowe portfele elektroniczne. Dodatkowo konsumenci mogą skorzystać z płatności odnawialnych czy finansowania zakupów z odroczeniem płatności na 30 dni. Opierający się na zasadzie „kup teraz, zapłać później” system płatności odroczonej charakteryzuje się obecnie największą dynamiką rozwoju. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym można skorzystać z tego rozwiązania.

Jak to robią w Ameryce?

Z obserwacji marketerów wynika, że jednym z głównych powodów porzucania koszyka na samym końcu ścieżki zakupowej jest zbyt żmudny, niewygodny i niebudzący zaufania proces płatności. Amazon, światowy gigant e-commerce, oszacował, że właśnie z tego powodu blisko 70% klientów porzuca swój koszyk zakupowy przed finalizacją. Mierząc się z tym problemem, firma wprowadziła formę płatności odpowiadającą na potrzeby użytkowników. Usługa Login and Pay with Amazon, początkowo dostępna jedynie w USA, zyskuje na popularności, obecnie skorzystać z niej może każdy e-sklep działający na terenie Europy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.