Podsumowanie 10. edycji Packaging Innovations

– Targi oceniam znowu pozytywnie. I to pod kątem kilku aspektów, np. otoczenia, czyli firm, które są obok nas. Uważam, że są lepiej przygotowane do Targów, dzięki temu też – odnoszę wrażenie – jest więcej Zwiedzających. Większe jest również zainteresowanie programem merytorycznym. Globalny rynek opakowań się rozwija i widać to też na Targach – oceniał wystawę tuż przed jej zakończeniem Marcin Suchocki, Sales Manager firmy PC Print. Trudno o lepsze podsumowanie 10. edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które odwiedziło ponad 5000 osób. Nasz magazyn patronował imprezie.

Packaging Innovations 2018 (36).jpg

Poza markami znanymi już z poprzednich edycji, w tym roku pojawiło się także wiele nowych firm, dotychczas na Targach Packaging Innovations nieobecnych. Swoją ofertę zaprezentowali m. in.: 1LOGISTICS Żuralski, CABKA_IPS, EBS INK-JET Systems Poland, Gerresheimer Bolesławiec, Jokey Plastik Blachownia, Jungheinrich Polska, Platikse, Rivakork, Tetra Pak czy Zanders. Nowością był pawilon Print City Alliance, w ramach którego swoją ofertę przedstawiły także debiutujące na Targach firmy: Epple Druckfarben AG, Weilburger Grafik-Polska, Metsa Board czy IST Metz. 10. edycja wystawy obfitowała też w branżowe trendy. Wystawcy zaprezentowali ponad 70 wprowadzanych na rynek nowości.

Wiedza i biznes

Program merytoryczny, towarzyszący Targom, jeszcze nigdy nie był tak bogaty. W ramach strefy workShops dla zwiedzających przygotowano niemal 30 prelekcji. Wygłosili je najlepsi praktycy z branży. Każda z nich dotyczyła innego aspektu związanego z opakowaniami. Dzięki temu zwiedzający otrzymali kompleksową wiedzę: od produkcji opakowań, uszlachetniania ich najnowszymi technologicznie sposobami przez aspekty prawne (m.in. własności intelektualnej i przemysłowej) aż po zagadnienia stricte psychologiczne, związane ze skutecznym, prosprzedażowym projektowaniem. To jednak nie wszystko – potężną dawkę specjalistycznej wiedzy przygotowali dla uczestników prelegenci dwóch branżowych konferencji: Label Innovations i Packaging (R)evolution. Jak tworzyć unikalne i kreatywne opakowanie? Czy wiek konsumenta wpływa na projekt opakowania? Jak tworzyć opakowania przyszłości? Jak zaprojektować opakowanie, które zwiększy sprzedaż? Między innymi na te pytania padły wyczerpujące odpowiedzi w salach konferencyjnych.

W młodości siła!

– Jestem bardzo dumna, że zajęłam pierwsze miejsce. Świetnie się tutaj czuję, to fantastyczne przeżycie! Zainteresowanie moją pracą jest bardzo duże. Wiele osób pyta o możliwość zakupu projektu, który tak naprawdę jest prototypem! Cieszę się tym bardziej, że poziom rywalizacji był wysoki – mówiła tuż po ogłoszeniu wyników Konkursu Strefy Studenta Anna Gwardyś-Skuza, zdobywczyni pierwszego miejsca. – Bardzo żałuję, że ze względu na wiek nie będę mogłą wziąć w nim udział w przyszłym roku, ale na pewno polecam innym młodym projektantom Targi i konkurs. To bardzo fajne doświadczenie, możliwość nawiązania cennych kontkatów. Po godzinie (!) skończyły mi się wszystkie wizytówki. Odbyłam tak wiele rozmów, że w pewnym momencie prawie straciłam głos – relacjonowała laureatka konkursu.

W tym roku do rywalizacji zgłoszono ponad 20 projektów. Każdy był inny, kreatywny, pozwalający spojrzeć na dotychczas znane formy opakowań (np. na makaron spaghetti) z zupełnie innej perspektywy. Udział w konkursie to dla młodych projektantów olbrzymia szansa na zaistnienie w dynamicznie rozwijającej się branży opakowań oraz przede wszystkim – zdobycie cennych kontaktów, które mogą w przyszłości zaowocować konkretnymi relacjami biznesowymi.

I na koniec opinie uczestników

– Na Targach Packaging Innovations jestem pierwszy raz. Do tej pory zobaczyłem tylko jedną halę, ale już mogę stwierdzić, że w jednym miejscu mam wszystko, czego przez cały rok poszukujemy. To niezwykle wygodne miejsce, by zebrać np. know-how. Polecam każdemu z branży by się tu wybrać i podpatrzeć chociażby rozwiązania poligraficzne czy tworzywowe. Samemu się tego nie wymyśli, jeżeli się tego nie zobaczy. Cała branża w jednym miejscu! – mówił Paweł Zbiegniewski, Client Service Director Agencji Reklamowej Kore.

Z kolei entzuzjazm Wystawców najlepiej oddaje opinia Moniki Leśniewskiej, Koordynator Działu Sprzedaży firmy Etykiety.pl Etigraf Sp. z o.o.: – Na Targach Packaging Innovations wystawiamy się już trzeci raz. Tegoroczną edycję oceniam bardzo dobrze. Robi się tu coraz ciekawiej, dzieje się więcej interesujących eventów towarzyszących, np. konferencji. Widzimy też bardzo duże zainteresowanie Zwiedzających naszą ofertą. Myśleliśmy, że drugi dzień będzie słabszy pod kątem frekwencji, ale nic bardziej mylnego – liczba osób bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Osobiście jestem bardzo zadowolona, moja firma również, także same plusy. W przyszłym roku na pewno się tu pojawimy, zorganizujemy też prelekcję w ramach konferencji i już dziś na nią zapraszam. Zdecydowanie mogę polecić te Targi innym firmom z branży.

Kolejna 11. Edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations odbędzie się w kwietniu 2019 r. Już teraz zapraszamy.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.