Progresywne aplikacje internetowe przyszłością e-commerce!

E-commerce i zwiększona dostępność produktów online sprawiły, że konsumenci stali się bardziej świadomi swojej pozycji na rynku. Są przez to dużo bardziej wymagający. Jakie technologie najlepiej radzą sobie ze sprostaniem wymaganiom nowoczesnego klienta?

ECOM_20_45.jpg

PWA – technologia przyszłości

Jedną z pierwszych technologii, która miała na celu usprawnienie działania aplikacji internetowych na wielu urządzeniach i zwiększenie dostępności dla klientów, była opracowana w 2015 roku przez Google’a, PWA, czyli progresywne aplikacje internetowe. Pozwalają one na:

  • szybsze ładowanie treści,
  • możliwość imitowania zachowania aplikacji natywnej,
  • dostęp do treści aplikacji/strony internetowej w trybie offline,
  • kompatybilność ze wszystkimi przeglądarkami i systemami.

Aplikacje PWA szybko stały się bardzo popularne wśród właścicieli e-sklepów i platform e-commerce’owych. M.in. Magento, niedawno przemianowane na Adobe Commerce, opracowało własny zestaw narzędzi nazwany Magento PWA Studio. Pozwala on na stworzenie storefrontu, czyli frontendowej aplikacji, która renderuje dane z bazy danych twojej strony. To właśnie w storefroncie klientom prezentowana jest oferta sklepu.

Architektura headless w storefroncie od PWA

Tym, co jest szczególne w storefroncie opartym na PWA jest jego headlessowa mechanika. Pomimo, że funkcjonuje on na platformie Magento, architektura storefrontu od PWA nie jest ściśle zależna od części backendowej. Nie wykorzystuje szablonów od Adobe, więc umożliwia łatwiejszą personalizację. To ty możesz decydować o tym, jak będzie wyglądać „przód” twojego e-sklepu.

Dodatkowym plusem odłączenia się od jądra systemowego Magento i działaniu w sposób headlessowy jest wolność w dokonywaniu zmian w konstrukcji twojego frontendu. Osobność poziomów, na których funkcjonują te dwie części aplikacji sprawia, że zmiany, które wprowadzisz do swojego storefrontu nie będą miały wpływu na infrastrukturę backendową. Oznacza to, że możesz poddawać „przód” twojego sklepu wielu eksperymentom, szukając przepisu na usatysfakcjonowanie klientów, a twój backend nie będzie musiał się do nich dostosowywać. Rozwiązanie to działa tak samo w drugą stronę. Mniejsze zmiany backendowe mogą być realizowane osobno od frontowych.

Wolność dotyczy także aktualizacji i konfiguracji twojego storefrontu. Dzięki otwartości systemowej, nowe funkcje, plug-iny i update’y mogą być wprowadzane dużo szybciej i taniej. Oddzielność architektury sprawia, że masz dużo większą kontrolę nad dobieraniem i integracją nowych funkcji do twojego storefrontu. PWA storefront od Magento uwalnia cię od instalowania całościowych „paczek” usprawnień. Zamiast tego jesteś w stanie wybierać tylko te usprawnienia, które rzeczywiście mają sens dla twojego biznesu.

Twój następny krok: PWA Venia

Przejście na headlessowe rozwiązanie, takie jak PWA storefront od Magento, jest szczególnie opłacalne teraz, gdy szybkość i sprawność działania są nieodłączne w e-commerce. W takiej rzeczywistości wiele marek zdecydowało się na rozwiązania PWA. W Polsce dokonał tego już m.in. Neonet i Neo24, dla których wdrożenie przygotował wrocławski software house Global4Net.

Nową technologią opartą na PWA jest Venia Storefront – wczesny build opracowywany przez Magento, który ma za zadanie jeszcze bardziej ulepszyć technologię od Adobe. Pomimo tego, że Venia Storefront nie jest jeszcze ukończonym projektem, to można ustawić jego wersję koncepcyjną i zacząć jej testowanie. Pozwala to na przygotowanie się do migracji storefrontu, gdy Venia zostanie oddana już do użytku komercyjnego. Wdrożenia tego rodzaju najlepiej zlecić profesjonalistom, którzy mogą pochwalić się wykonaniem podobnych projektów. Developerzy z software house’u będą wiedzieli, jak zamienić twoją wizję biznesową w rzeczywistość. Jeśli masz taką możliwość, możesz już teraz wypróbować storefront od PWA Venii i stwierdzić, czy będzie on odpowiadał twoim potrzebom. Zyskasz dzięki temu przewagę nad konkurencją i zapoznasz się z nową technologią.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.