Impulse buying. O zakupach od pierwszego wejrzenia

  • W jaki sposób przebiega ścieżka zakupów klienta w e-commerce?
  • Jak sprawić, żeby klient zapragnął naszego produktu już, w tym momencie?
  • Czy możliwy jest impulse buying w B2B?
ECOM_17_33.jpg

Naukowcy z Uniwersytetu w Syracuse w stanie Nowy Jork wykazali, że na zakochanie się wystarcza nam jedynie 1/5 sekundy1! A jak to jest z zakupami pod wpływem emocji? Jak stworzyć idealny związek pomiędzy konsumentem i naszym e-commerce? Do zakochania... 14 kroków na ścieżce zakupowej twojego klienta!

W dobie rosnących oczekiwań klientów, intensywnej konkurencji i COVID-19, marketerzy i właściciele e-commerce stale poszukują sposobów na maksymalizację swojego udziału w rynku. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu zakochał się od pierwszego wejrzenia – to samo dotyczy nieplanowanego szaleństwa zakupowego! Być może była to noc zakupów w ulubionym e-sklepie, albo po prostu paczka słodyczy dodana na ostatnim etapie ścieżki zakupowej. Według badań aż jedna trzecia wszystkich kupujących dokonuje co najmniej jednego spontanicznego zakupu tygodniowo2. Pomimo sporadycznych potknięć, nieplanowane zakupy przynoszą nam sporo radości (rysunek 1). Impulsowe zachowania zakupowe to fakt robienia zakupów, nieunikniony „produkt uboczny” doświadczeń konsumenckich. Pytanie brzmi, w jaki sposób możemy je wykorzystać do zwiększenia naszych przychodów? Rozkochajmy w naszym e-sklepie swoich przyszłych klientów!

Przez żołądek do serca – czyli customer journey

Mówią, że droga do serca biegnie przez żołądek. A którędy podąża ścieżka zakupowa klienta e-commerce? Tzw. customer journey prowadzi użytkownika przez pięć etapów: awareness (budowanie świadomości produktów), consideration (rozważanie zakupu), conversion (zakup!), retention (retencja), advocacy (lojalność). Do zakupu dochodzi na trzecim kroku, jednak warto kontynuować podróż naszego klienta w celu „skonsumowania związku”, przywiązania go do naszej marki i przyszłego impulse buying!

Badania wykazują, że 40% konsumentów wydaje więcej pieniędzy niż planowali w sklepach stacjonarnych, podczas gdy tylko 25% zgłosiło zakupy impulsowe online3. Dlaczego? Wynika to z faktu, że tradycyjne sklepy mają większą kontrolę nad doświadczeniami zakupowymi klientów. Ich ścieżka zakupowa jest krótsza i szybsza. Zobaczmy na mapie customer journey jakie działania powinniśmy podjąć, żeby trafić, do serca naszego e-klienta (rysunek 2)!

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.