Kiedy lead można uznać za wygenerowany?

  • Kiedy lead jest leadem?
  • Dlaczego klienci zostawiają swoje dane?
  • Jaka jest rola lead nurturing w procesie lead generation?
SS_36_34.jpg

Każda firma, aby przetrwać, musi sprzedawać. Jednak prawda jest taka, że czasy się zmieniają, a co za tym idzie – inne jest też pojęcie sprzedaży. Choć fundamentalne zasady pozostają identyczne, to ich forma poddawana jest bezustannej modyfikacji. Kiedyś rozpoczynano sprzedaż rozmową telefoniczną, dziś coraz częściej używamy Messengera. Natłok kanałów komunikacji i ich eksploatacja marketingowa spowodowały, że pozyskanie uwagi potencjalnego klienta wymaga strategii (lub mówiąc prościej: pomysłu).

Podchodząc do bazy klientów, którą dysponujemy, musimy ją podzielić na dwa segmenty. Pierwszy to lead nurturing, składający się – mówiąc kolokwialnie – z leadów, którym np. już sprzedaliśmy jakiś produkt lub usługę, którzy są w procesie cross-selling lub up-selling albo którym kończy się cykl użytkowania produktu. Do nich wysyłamy komunikaty w nawiązaniu do wcześniejszych interakcji.

Drugi ważny segment to lead generation. Składa się on z kontaktów, które w naszym systemie CRM są stosunkowo krótko lub nie przeszły procesu inicjacji z naszą marką. Mam tutaj na myśli telefoniczny kontakt klienta, potwierdzenie double opt-in czy pożądaną reakcję na nasz e-mail marketing (OR lub CTR). Gdy będziemy mieć świadomość tych różnic, w sposób naturalny zaplanujemy dalsze procesy zamiast działać intuicyjnie lub spontanicznie.

Proces generowania wartościowych (!) leadów powinien się wiązać ze strategicznymi odpowiedziami na poniższe pytania:

  • Jakiego kanału komunikacji będę używać?
  • Jaki jest target mojej kampanii?
  • Jakie dane o potencjalnym kliencie chcę uzyskać?
  • Co mogę zaoferować w zamian?
  • W którym momencie mój marketing ma przekazać leada do działu sprzedaży?

Kiedy lead jest leadem?

Lead generation to inaczej pozyskiwanie nowych kontaktów – i jeśli nasza definicja na tym poprzestanie, to śmiało możemy zacząć określać procent budżetu, który po prostu „przepalimy”.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.